Strona główna » Blog » Zdrowie nastolatków – 5 składników właściwego trybu życia
Benzacne

Zdrowie nastolatków –
5 składników właściwego trybu życia

« Wróć do listy

W wieku kilkunastu lat zazwyczaj nie koncentrujemy się na trosce o zdrowie, odpowiedniej diecie czy profilaktyce chorób – na to wszystko przyjdzie jeszcze czas. „Przecież jesteśmy młodzi!”. A zastanawiałaś się kiedyś skąd biorą się Twoje problemy z cerą, spadki energii, obniżenie nastroju czy niepokojący przyrost wagi?

zdjęcie nastolatków

Nawet jeśli nic Cię nie boli, a Twój pesel mógłby wskazywać, że na zamartwianie się stanem zdrowia masz jeszcze dużo czasu, złe nawyki mogą odbijać się na Twoim codziennym funkcjonowaniu. Jeśli chcesz zapewnić sobie zdrowy wygląd, dobre samopoczucie i odpowiedni poziom energii, pamiętaj o kilku podstawowych składnikach właściwego trybu życia.

  1. Zdrowe paliwo

Do prawidłowego rozwoju i funkcjonowania Twój organizm potrzebuje mnóstwa energii, którą najlepiej czerpać ze zdrowego, pełnowartościowego paliwa. Zdrowa dieta bogata w witaminy i składniki mineralne to podstawa troski o zdrowie – zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Zacznij dzień od pożywnej owsianki lub jajecznicy z dodatkiem świeżych warzyw i wrzuć do torby banana lub kanapkę z żytniego pieczywa, żeby nie dać się zaskoczyć napadom głodu w ciągu dnia. Zrezygnuj z wysoko przetworzonych przekąsek, korzystaj z sezonowych warzyw i owoców, a zamiast słodzonych napojów, pij dużo wody! Zdrowie naprawdę jest smaczne!

  1. Zdrowy sen

Nie, nie będziemy namawiać Cię na spanie do południa i leniwe drzemki w ciągu dnia. Zdrowy sen, to przede wszystkim sen regularny i efektywny, czyli taki, po którym budzisz się wypoczęty i pełen energii. Zadbaj o dobrą organizację dnia, tak by na sen zostawało Ci zawsze min. 7 godzin. Za naukę zabierz się odpowiednio wcześnie, a oglądanie zaległych odcinków serialu zostaw na weekend. Odpowiednia ilość snu pomoże Ci w skutecznym skupieniu na codziennych obowiązkach, zapewni Ci dobre samopoczucie, energię i właściwą regulację procesów metabolicznych.

  1. Odpoczynek

Zdrowa regeneracja to nie tylko sen, ale również efektywny wypoczynek. Zależnie od Twojego trybu życia, zainteresowań czy pasji, rozmaite formy spędzania wolnego czasu mogą się okazać najbardziej korzystne dla Twojego ducha i ciała. Ważne jest, byś świadomie planował czas Twojego wypoczynku – godziny spędzone bezmyślnie przed komputerem nie pozwolą Ci zrelaksować się i prawdziwie wypocząć. Poczucie zmarnowanego czasu i związane z nim wyrzuty sumienia raczej nie pomagają w relaksie po ciężkim dniu. Bieganie, gra na instrumencie, a może spokojna lektura? Wybierz coś co sprawia Ci przyjemność i pozwala oderwać się od codziennych obowiązków.

  1. Aktywność fizyczna

Planując czas wolny warto pamiętać, by nie zabrakło w nim również chwili na regularną aktywność fizyczną. Nawet jeśli nie jesteś typem sportowca, endorfinowa moc z pewnością zadziała również na Ciebie. Systematyczny ruch pomoże Ci zadbać o zdrowie i będzie inwestycją na przyszłość, ale wprowadzając go na stałe do swojego życia, zmiany w codziennym funkcjonowaniu zauważysz już po kilku tygodniach. Zyskasz energię, dobre samopoczucie, a z czasem i Twoje ciało zacznie Ci się bardziej podobać. Endorfiny mają moc!

  1. Zdrowa głowa

Choć troska o zdrowe ciało, pozytywnie wpływa również na zdrowie ducha, warto pamiętać, że nasza psychika też potrzebuje właściwej higieny. Stres, nauka, presja rówieśników, poczucie niezrozumienia, potrzeba akceptacji, pierwsze miłości i różnice pokoleń – to bardzo dużo, jak na jedną nastoletnią głowę. Czasem – zbyt dużo i… to zupełnie NORMALNE! Pozwól sobie czasem na chwilę słabości, wyżal się przyjaciółce, kumplowi czy starszemu bratu. Odpuść – to też bardzo ważny element właściwego trybu życia.

Choć do emerytury Ci jeszcze daleko, warto już teraz zadbać o siebie, pamiętając o kilku podstawowych składnikach zdrowego życia. Dobre nawyki z pewnością zaprocentują w przyszłości, a już teraz pozytywnie wpłyną na Twoje samopoczucie i wygląd, poprawią nastrój i pomogą stawiać czoła codziennym wyzwaniom.

Cera u nastolatków – kosmetyki przydatne w pielęgnacji twarzy
Zdrowe nawyki żywieniowe wśród nastolatków

Benzacne żel jest to biały żel bez zapachu stosowany w leczeniu różnych postaci trądziku pospolitego.

Benzacne występuje w dwóch stężeniach: słabszym 50mg/g żelu oraz mocniejszym 100mg/g żelu.

Więcej o produktach